jak ci pasuje i mniej pali to jeździj
[O2] Czym się różnia te zaworki
Zwiń
X
-
->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
-
-
Mnie tam pasuje i jak tylko mechanik zgodzi się na trwałą zamianę to będę jeździł. Ja tego zaworka nie kupiłem tylko zamieniłem się z mechanikiem. Zaworek został wyjęty z Audi A4 chyba 1.9 2000r.
NAjpierw zamieniliśmy się w celu sprawdzenia czy będzie poprawa w działaniu turbiny. Okazało się, że jest, ale mówiąc szczerze nie jest tak jak bym chciał żeby było. Po tej próbie kupiłem nowy przeznaczony do O2 zaworek i go założyłem. Okazalo się, że turbina działa tak jak na zaworku od Audi ale spalanie wzrosło w porównaniu do zaworka z Audi. Przychodzi mi do głowy coś takiego, że może któryś wężyk jest uszkodzony lub czymś zatkany. Przy zaworku z Audi są one troszeczke inaczej ułożone w porównaniu do oryginału i może stąd ta różnica. Druga sprawa to turbo. Wydaje mi się, że troszeczkę się przycina bo jak powoli przyspieszam to słyszę taki moment jakby "ulgi" w pracy turbo. Przyznaję, że trochę wyje to turbo i stąd słyszę. Przy energicznym przyspieszaniu nie ma tego dźwięku "ulgi". Następuje tak jakby spiętrzenie dźwięku i po chwili ulga czyli dźwięk robi sie cichszy. Mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi. Stąd myśle, że pewnie kierowniczki się lekko przycinają. Dodam, że samochód nie dymi i chodzi dobrze, zero błędów w silniku.
Róznica w spalaniu jest następująca:
- na trasie o długości ok 60km różnica wyniosła 0,9 litra,
- na trasie o długości ok 15km wyniosła ok 0,4 litra.
Spalanie wg komputera pokładowego. Sprawdzałem go kiedyś i pokazuje z błędem rzędu 0,1 litra.Pozdrawiam.
Błażej
Skodzinka z wyciętym DPF
Komentarz
-
Komentarz